МОИ РАЗРАБОТКИ



Тема: закріплення  знань учнів про прикметник як частину мови. Узагальнення знань учнів.
Мета: закріпити й узагальнити вивчене про прикметник; збагачувати словниковий запас, ознайомити з терміном «Сонячна система»; розвивати пам'ять, уваги,  виховувати інтерес до астрономії, акуратність у записах.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: плакат Сонячної системи, тестові завдання, індивідуальні картки.
Хід уроку
1.     Організаційний момент.
Ви почули всі дзвінок.
Він покликав на урок.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлопятка.
2.     Повідомлення теми та мети уроку.
-         Сьогодні ми закріпимо наші знання про «Прикметник», які здобували на минулих уроках. А щоб урок наш був цікавим ми полетимо в космічну подорож, планетами Сонячної системи. Але насамперед я б хотіла запитати вас чи знаєте ви, на якій планеті ми живемо?
-         Так, правильно на планеті Земля. Всі дев’ятеро планет обертаються навколо однієї яскравої зірки.
-         Як називається ця велика зірка? (Сонце)
-      Отже, сьогодні кожен із вас стане космонавтом, і усі  завдання ми будемо виконувати не просто у класі, а на різних планетах Сонячної системи. Дружба з українською мовою допоможе вам здійснити цей захоплюючий політ.
-         Ну що ж сідаємо в зореліт і будемо мандрувати від планети до планети.
-         У кожного космонавта є бортовий журнал, де він записує свої спостереження – це ваші зошити. Починаємо працювати в бортових журналах, вказуємо час відльоту ( запис числа в зошитах)
-         І на яку планету ми першими потрапимо ви здогадаєтеся записавши каліграфічну хвилинку.
3.     Каліграфічна хвилина.
Ве  ра не. Венера.
Складіть речення зі словом венера.
4.     Основна частина.
4.1.1.  Наші ерудити, підготували повідомлення про неї. Венера – сусідка Землі. Вона завжди огорнута хмарами, бо її атмосфера дуже густа. За розмірами майже така, як і Земля. Венеціанський рік триває 224 дні.
А на цій планеті нас чекають тестові запитання з теми Прикметник, які знаходяться у вас на партах. Вони складаються з 4 питань вам потрібно у зошиті записати номер запитання та відповідну букву правильної відповіді.
А доки ви будете виконувати тестові завдання до дошки виконувати інше завдання підуть.
Перший учень. Визнач число прикметників пов’язаних з іменником.
Сонячний день, запашні ромашки, проливний дощ, працьовиті учні, високі дерева.
Другий учень. До поданих іменників добери прикметники.
Тополя (яка?)
Діти (які?)
Хмара (яка?)
Діти, які працювали біля дошки розповідають про виконане завдання.
5.     Тестові завдання(два варіанти)
1.     Прикметник означає:
а) назву предмета    б)  ознаку предмета     в) дію предмета
2. У реченні прикметник завжди пов'язаний з
    а) дієсловом     б) прийменником        в) іменником
3. Рід прикметників не визначається
    а) в однині         б) в множені      в) завжди визначається
4. Які прикметники можна дібрати до слова весна?
    а) чарівна, весела    б) гарний, голубий          в) запашні, чудові
Перевірте свої результати з моїми. Поставте  в таблицю самооцінки відповідну кількість правильних відповідей.
На цій планеті на нас чекає ще одне випробування.
Вибірковий диктант.
Біля дошки працює учень
Планети не випромінюють світла і тепла. Це – холодні космічні тіла. Їх освітлює дивовижне Сонце. Планети здаються нам яскравими зорями. Це тому, що вони світяться відбитим  сонячним світлом.
Перевірте правильність написання слів з дошки.
Наш зореліт стрімко наближається до Землі, щоб поповнити запаси палива, а ми трішечки відпочинемо.  
Фізкультхвилинка

-                    Відпочивши на рідній планеті вирушаємо до планети Юпітер.
Наші ерудити також приготували повідомлення про цю планету.
Юпітер – найбільша планета Сонячної системи, знаходиться у 5 разів далі від Сонця, ніж Земля. Діаметр цієї планети в 11 раз більший, ніж Земний.
Цей гігант складається в основному із рідини та газів. Доба на Юпітері не перевищує 10 годин. У Юпітера є 1 кільце і 16 супутників.
На цій планеті нас очікують інші випробування. Першим випробуванням буде робота з картками.
 Робота з картками. Картка під номером (1,2,)
В кожній картці перелік ознак, вам потрібно здогадатися, що саме у вас загадано.
№ 1. Рання, квітуча, весела, запашна.
№ 2. Мелодійна, гучна, сумна, народна.
З кожним словом – відгадкою склади речення.
-                Наша зоряна мандрівка триває і наступна зупинка на планеті Нептун.
Ця планета незвичайна і на ній ми будемо грати в гру «Я тобі ти мені.»
А доки ми будемо грати біля дошки учні виконають маленьке завдання, а дівчата подумають який може вийти діалог коли зустрінуться космонавт та інопланетянин.
Біля дошки працюють учні.
Перший учень. Добери слова з протилежним значенням.
Новий - …                         білий - …
Гарний - …                        великий -…
Короткий - …                    черствий -
Другий учень. Добери синоніми до прикметників.
Ясний  день –
Ласкаве сонце –
Гарний шарф –
Хоробрий воїн –
Я кажу вам прикметники з іменниками у переносному значенні, а ви мені у прямому.
Мякий  характер           -                 мякий хліб                        
Камяне  обличчя          -                  камяна скульптура,
Холодний погляд         -                  холодний день,
Дикий виноград            -                 дикий звір
Шовкові кучері             -                шовкова блуза
Золотий промінь               -           золотий ланцюжок
Вишневе плаття               -            вишневе варення
Залізний характер           -             залізний паркан.
6.     Діалогічне мовлення.
Уявіть, що ви зустріли інопланетянина. Про що ви будете з ним розмовляти?

7.      Підводячи підсумки  нашого уроку - польоту давайте складемо детальний план для майбутніх мандрівників( складемо схему.) 
8.     Підсумок уроку.
Чи сподобалося вам на уроці?
Яку оцінку ви поставили собі за свій політ?
  

       Корисні посилання

Комментариев нет:

Отправить комментарий